събота, април 26, 2008

Избор?

Понякога е толкова лесно да направиш даден избор, че даже не осъзнаваш, че го правиш.
Понякога да направиш избор е като да решиш кой път да избереш. Ясно е кой път до къде води и просто трябва да се решиш къде искаш да стигнеш.
Понякога знаеш какво да постигнеш, но пътищата напред са покрити в мъгла и се напрягаш да съзреш, кой избор ще те доведе до там.
Но понякога нито знаеш какво искаш, нито кой избор до къде ще доведе. И седиш и се чудиш. Опитваш се да се разгадаеш да погледнеш в себе си. Опитваш се и да разгадаеш непредвидимите възможности на бъдещето.
Често се случва да избереш грешният път и да не постигнеш това, което искаш. Но също така често се случва дори да направиш правилните избори и да извървиш пътя към целта си, когато я постигнеш да се окаже, че всъщност си направил грешния избор в началото. И не си щастлив с това което си постигнал.
Често се изкушавам да правя само това което ми се иска, пък да става каквото ще. Да си спестя всичките тези часове, дни, месеци и години в чудене какъв избор да направя.
После си повтарям за пореден път, че човек е сбор от изборите който е направил. И да правиш избори е най-голямата свобода и отговорност.
Но понякога се чувствам затворен и ограничен от самият себе си.
Дали няма да съм по-свободен и по-щастлив ако просто грабвам от живота това което ми се иска ?
Или пък това ще е напълно безотговорно и ще докара камара неприятни последствия след мене си.
А какъв човек съм аз ? А как даден избор ме определя и променя ?

So wish or want ?

Няма коментари: